söndag 30 september 2012

Virkade bokmärken

Bokmärken kan man väl inte få för många av?
Jag hittade denna beskrivning på Ravelry. Först virkade jag en morot med Drops Safran med en lite för stor virknål.
Nummer två i storlek virkade jag i samma garn men med en mindre virknål.
Och den minsta virkade jag med ett tunt garn som jag inte har något namn på, med virknål nr 1,5.
Sen stärkte jag dom med denna spray, för att få dom lite stelare.
Sist strök jag dom plana och vips har jag tre nya bokmärken!
De var mycket enkla och snabba att virka och att de blev lite olika stora gör inte ett dugg.
I like bookmarks! You can never have too many of them. When I crocheted the carrots I tried different yarn and different size of the hook, and that gave me three new bookmarks in three sizes.

5 kommentarer:

  1. Jättefina! Var får man tag på spraystärk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för komplimangen! Jag köpte sprayen i en vanlig livsmedelsaffär, den fanns vid tvättmedlen och möbelpolishen.

      Radera
  2. Fina morötter! Själv äter jag minst en om dagen ;-))

    SvaraRadera
  3. He, he hvor er det fine gulerods-halstørklæder. Skøn ide!

    Stine:)

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka jättefina morötter, gillar verkligen bokmärkena, Trevlig höstlördag Karin

    SvaraRadera