lördag 6 augusti 2011

Barbies nya kläder


Ja inte trodde jag väl att jag skulle sitta och virka dockkläder! Men vad gör man inte när världens mysigaste åttaåring frågar snällt?


Jag har aldrig förr virkat dockkläder och har inte kollat några mönster eller beskrivningar men jag satte mig med garn och virknål och försökte. Provade, repade upp, provade, repade upp och virkade vidare. Hur som helst så blev det ett par shorts och en tröja. Lilla I blev nöjd och då är jag också det!


Jag virkade av Järbogarns Järbo 8/4 till tröjan och Drops Safran till shortsen. Jag använde virknål nr 2,5 till båda.


Tröjan virkade jag i två delar och shortsen i en enda del som jag sydde ihop i ena sidan och i grenen.


Nu återstår några tillbehör innan "beställningen" är klar.

11 kommentarer:

  1. Åttaåringen kommer att bli mycket glad för de fina kläderna. Det är jag säker på och kan hända hon önskar mer kläder av den proffsiga barbieklädersdesignern!

    SvaraRadera
  2. Fint! Kul att virka till Barbie, e nog bara en tidsfråga till min dotter ber mig ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! vad sugen jag blir på att virka sådana där puttesmå kläder :-)
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du har varit med att göra egna mönster.
    Du kommer att få fler beställningar.

    SvaraRadera
  5. Ja, det är mycket man inte tror att man ska göra här i livet..... Själv har jag just virkat klart en döskalle...!!!
    Lilla I är säkert tacksam att virka barbiekläder åt!
    Ha en skön söndag!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Det är alltid roligt att pröva något nytt, speciellt med så här lyckat resultat :)

    SvaraRadera
  7. Jättesnygga kläder! Vill också tacka för en mycket trevlig virkväll hos M. Ha det gott tills vi ses igen!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. å vad fint jag är säker på att min lilla barbie blir glad och hoppas det blir lyckat nästa gång du gör nåt. hälsningar lilla I

    SvaraRadera
  9. Jag kan tänka mig att trots att modellen är liten är det pilligt och ganska mycke jobb med att göra ! Fint blev det ! / Annika

    SvaraRadera
  10. men så fint, du måste in och titta på www.stickatillbarbie.se, helt underbara MVH SUNNA

    SvaraRadera