söndag 18 april 2010

Virkade och filtade sittunderlägg


Vad skönt att sitta på varma filtade egenhändigt virkade sittunderlägg!

Lätta att virka, bara runt runt med ökningar lite godtyckligt.
Blev inspirerad av Fru Inez virkblogg där hon också förklarar hur hon gjort.

Jag har testat med olika sorters garn och olika storlekar på virknål, så därför blir de lite olika stora, men det tycker jag bara är trevligt.


Det här grönvita sittunderlaget mätte 45 cm rakt över när det var färdigvirkat, efter tvätt 37 cm. Den lilla extra kanten var ett test men den försvann i tvätten.


Jag körde dom i vanliga tvättmaskinen, 60 grader, kulörtvättmedel.

Jag är mycket nöjd med resultatet!



Här finns fler fina filtade sittunderlägg:

Hildes Hekle-Strikkeri-Hurra!

LADYJEN

LADYJEN

LADYJEN

Why keep to one project?

12 kommentarer:

  1. Så fina de blev! Perfekta att lägga ner i picnickorgen! Vann en av fru Inez i julas, den har använts mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Måste testa detta nån gång! Tävling hos mig!

    SvaraRadera
  3. Dom har du gjort väldigt bra, så fina! Den som går i röda toner var varm att bara titta på :-)
    Jättefina! Sådana ska jag virka någon gång, efter att jag gjort allt annat jag har på min låååång lista hihi

    SvaraRadera
  4. De är verkligen fina dina sittunderlägg. Vad roligt att du blev inspirerad. Själv håller jag på att virka tjocka (med dubbelt eskimo och virkvål 12) underlägg i glada färger till balkongen. Kommer snart ut på bloggen. Fru Inez

    SvaraRadera
  5. Vilka fina sittunderlag du gjort! Nu har du inspirerat mig till ett nytt projekt. Kan tänka mig att de är goa att sitta på när man sitter halvfrusen på balkongen.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Så fina de blev! Alltid ok att länka :)

    SvaraRadera
  7. vilka fina sittunderlägg! visst blir man inspirerad!

    SvaraRadera
  8. Roligt att du tittade förbi, och fina dynor du har gjort! Måste nog också pröva att tova något.

    :)

    SvaraRadera
  9. Vilka fina sittunderlägg du gjort! Hur har du gjort för att få det fina spiralmönstret? Har du virkat med två garner samtidigt utanpå varandra, eller? Du måste visa mej!
    Ha en bra dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Så flotte sitteunderlag du har laget! Det er bare kjekt at du linker til bloggen min :-)

    SvaraRadera