lördag 31 december 2011

Mormorsrutefilt


Den röda mormorsrutefilten som jag började så entusiastiskt med i höstas kom av sig lite pga garnbrist. Sen var det lite svårt att komma igång igen.


Jag har däremot virkat klart en annan mormorsrutefilt som jag jobbat med parallellt.


Jag hade bara en viss mängd garn och höll på så länge det räckte. Sen virkade jag ihop rutorna, lite ovant i början men sen fick jag upp farten och tycker att just att virka ihop dom blev riktigt fint.


Jag avslutade med en bård runt om och då använde jag garnbitarna som blev över.


Jag ångrar lite att jag inte sparade garn så det blev en enfärgad kant, men det får gå bra det här med.


Jag använde ett garn jag köpt för rätt längesen på Kasthall, ett ganska strävt ullgarn. Jag tvättade, eller rättare sagt, sköljde rutorna under vattenkranen och kramade ur dom och då blev de rätt mycket mjukare.


Jag är nöjd med resultatet.

9 kommentarer:

  1. Jättefin filt! Mjuka o fina färger :-)

    SvaraRadera
  2. Härlig filt! Gott Nytt Kreativt År!

    SvaraRadera
  3. Tummen upp! Mycket härliga färger i denna filt
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. fint fint mycket fint fina färger

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken fin filt du har virkat. Jag har ju också en del garn från Kasthall i mina gömmor kanske att man skulle ta sej an ett litet filtprojekt. Kram Fru Inez

    SvaraRadera
  6. Åh, så fin! Önskar jag hade sånt tålamod!

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin filt du virkat! Och vilka härliga vinterfärger du använt. Det blev verkligen snyggt att virka ihop rutorna och smidigt är det ju också!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Så jättefin! PRECIS mina färger också! Åh, om jag bara hade det där tålamodet...

    SvaraRadera