fredag 23 december 2011

Årets julkort 2011

Årets julkortstema fick bli granar!



Jag har en passion för papper och gillar att tillverka kort av olika slag.



Inspiration till årets julkort hittade jag här. Det finns ingen beskrivning till de korten men så här gjorde jag min variant:

Först skissade jag upp ett granmönster och skar ut en pappersmall av den, ritade av den på grönfärgad kartong och skar/klippte ut den.
Sen vek jag ihop den.



Texten skrev jag ut från datorn på vanligt kopieringspapper och skar i lagom storlek.



Sen ritade jag en stjärna och klippte ut den och de sneda kanterna. Jag använde dubbelhäftande tejp för att fästa pappret på kortet. En liten underskrift, kuvert, adress, frimärke, till brevlådan. Klart!



Det är kul med hemmagjorda julkort tycker jag, både att få och att skicka!



GOD JUL!

4 kommentarer: