tisdag 14 februari 2012

Hjärtekort

Personligen är jag inte så mycket för alla-hjärtans-dags-firande, tycker mest det är ett kommersiellt jippo. Men hjärtan är ju alltid trevligt! Och till någon som fyller år i dagarna så kan väl ett hjärta passa att skicka på posten.


Det händer att jag gör mina egna gratulationskort och här har jag för första gången använt nåt jag virkat till ett kort.


Det här lilla gulliga hjärtat tyckte jag passade alldeles utmärkt. Jag använde lite Karlsons Klister och limmade (Karlsons Klister är ju trots namnet ett lim!) fast hjärtat på kortet.


Beskrivningen på hjärtat finns på bloggen cornflower blue studio.

Nu ska jag virka fler hjärtan, för det var så roligt!

3 kommentarer:

  1. Så fint det blev att använda ett virkat hjärta!

    SvaraRadera
  2. jag såg en blogg, minns inte vad den hette tyvärr, hon hade i alla fall virkar mängder av hjärtan som hon lade på offentliga platser på alla hjärtans dag, på bilrutor, i parker.automater osv, det var en underbar ide precis som ditt kort

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag att man kan se mitt hjärtmönster.
    Fint med virkat pá kort.

    SvaraRadera