torsdag 27 december 2012

Årets julkort 2012


 
Det är skojigt att göra sina egna julkort tycker jag! Det är inte riktigt varje år det blir av, men oftast.
 
   
I år blev det stjärnor! 
 
 
Det är ju en tacksam form som går att variera hur mycket som helst och i olika material.
  
 
Jag skar till julröd kartong i passande storlek efter de kuvert jag ville använda.

 
 
Fem hål med hjälp av en håltång.

 
Sen ett vitt garn och sy upp och ner i hålen så det bildas en femuddig stjärna,
ungefär som om man skulle ritat den.

 

Då blir det en stjärna även på baksidan. Jag låter knuten synas där. Vill man inte det går det ju alltid bra att tex limma för en bit papper el dyl.

 
Sen skrev jag julhälsningen med en vit penna. Det är inte helt enkelt att hitta en penna som täcker bra på färgad kartong men de finns.

 
Sen ner i kuverten och skicka iväg.


 I like to make my own christmascards. This year I made stars! I cut the cards in shape to fit the envelopes I want to use. Then five holes and white yarn and I sew up and down to make the star. I used a white pen to write the greeting. 
 

3 kommentarer:

  1. Vilka fina kort! Tänk om man kunde komma ihåg den modellen nästa jul... =)
    /God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julkort, så många du orkat göra!

    SvaraRadera
  3. Kul ide! Den sparar jag till nästa jul! / Annika

    SvaraRadera