lördag 9 februari 2013

Vårblommor

 




När jag var på semester nyligen (se föregående inlägg) ville jag ha nåt litet enkelt projekt med mig ifall lusten att virka skulle smyga sig på.








Några blommor blev det.










Jag följde denna beskrivning från bloggen eggbirddesigns.








Det yttersta varvet gör att blombladen står upp lite grann. Jag lutar nog åt att blommorna blev lite finare utan det sista varvet.

 

 
 I crocheted some flowers on my vacation trip recently. A small project you always can carry with you.

6 kommentarer:

  1. Så jättefina, måste göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, de var enkla att göra så det är bara att köra på!

      Radera
  2. Hann aldrig skriva en kommentar till ditt förra inlägg. Gör det nu istället;JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL MAROCKO! Ni ser ut att ha varit med om såå mycket spännande. Vilken toppenfödelsedag du måste haft. Kaktussilke!!!!Vill ha!!! Nu står en sådan resa överst på min önskelista, tack vare dina bilder. Får se när det blir av. Jättefina blommor. Bara sportlovet är över får det gärna bli vår för min del.
    Ha det gott och hälsa M.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack Malin, jag ska berätta mer om Marrakech när vi ses.

      Radera